Zajęcia z dziećmi prowadzimy od założenia firmy w 2011 roku. Od tej pory zaufała nam ponad setka rodziców, nie tylko posyłając do nas Swoje Pociechy, ale również zostając z nami na dłużej.
Taki stan rzeczy pozwala nam stale rozwijać naszą ofertę. Do szkolenia najmłodszych zawodników szkoły podchodzimy kompleksowo.
Na profesjonalną naukę gry w tenisa dzieci składają się trzy podstawowe filary szkolenia:
Nauka gry w tenisa prowadzona jest przez wykwalifikowaną kadrę, wiążącą swój rozwój zawodowy z tenisem. Oferujemy połączenie zajęć grupowych oraz indywidualnych. Szczególny nacisk w szkoleniu przykładamy do tworzenia oraz prowadzenia zajęć grupowych, w grupach maksymalnie 4-osobowych (grupy większe niż 4-osobowe nie pozwalają na efektywną naukę gry w tenisa). Zajęcia indywidualne – niezmiernie ważne w szkoleniu tenisowym, muszą na pewnym etapie być połączone z treningiem grupowym oraz rywalizacją w grupie rówieśniczej. Dzieciom, które złapią tenisowego bakcyla, szczególnie polecamy połączenie obu form zajęć. Trening indywidualny oraz grupowy.
Turnieje tenisowe to sprawdzian każdego tenisisty oraz efektywny monitoring efektów szkoleniowych, element niezbędny dla naszej kadry trenerskiej. Występy w turniejach mini-tenisa działają na naszych podopiecznych bardzo mobilizująco. Cztery wewnętrzne turnieje organizowane przez nas w każdym roku szkolnym pozwalają nam przyzwyczaić dzieci do rywalizacji na korcie oraz wyznaczać sobie coraz to nowe cele podczas treningów. Najmłodsze oraz najmniej doświadczone tenisowo dzieci zaczynają od gier i zabaw na korcie – których zwycięzcami są wszyscy uczestnicy. Dzieci w wyższych kategoriach zaczynają rywalizować o miejsca oraz przejście do wyższej kategorii, możliwość gry z bardziej doświadczonymi zawodnikami, na większym korcie i twardszych piłkach.
To trzeci, bardzo ważny element szkolenia dzieci, integrujący uczniów oraz kadrę szkoły. Szkoła jako biuro podróży organizuje obozy wyjazdowe oraz dochodzeniowe w okresach wolnych od szkoły. Spędzamy ze sobą większość ilość czasu, poznajemy się lepiej, uczymy się wspólnie pracować a zarazem podnosić efektywność treningów. Rodzice mają komfort wysyłania dzieci na wypoczynek, który je interesuje, z klubem, który znają. My z kolei dostajemy okazje do intensywnej codziennej pracy z naszymi uczniami. Dzieci wracające po wakacjach do zajęć są często na wyższym poziomie tenisowym, lepiej przygotowane kondycyjnie, słowem, bardziej przygotowane do dalszych treningów.
Do rozpoczęcia zajęć nie potrzebujecie Państwo żadnego sprzętu, na początku proponujemy rozpoczęcie treningów na naszym sprzęcie, później pomagamy w doborze najlepszej dla dziecka rakiety, czy obuwia tenisowego.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o PROGRAM „PLAY AND STAY” propagowany przez Międzynarodową Federację Tenisową. PZT wdraża program pod nazwą TENIS 10
Dzieci uczą się grać na lżejszych oraz wolniejszych, metodycznych piłkach tenisowych, dzięki czemu:
Łatwiej i szybciej opanowujemy technikę podstawowych uderzeń tenisowych. Wolniejsza piłka to więcej czasu na realizacje wytycznych trenera. Lżejsza piłka i mniejsza rakieta to z kolei duży komfort gry nawet u dzieci w wieku przedszkolnym.
Wcześniej przechodzimy do nauczania poprzez grę (z ang. game based aproach), zaczynamy od drobnych wymian z trenerem, by w niedługim czasie pozwalać dzieciom na krótkie gierki treningowe bez bezpośredniego udziału trenera.
Wprowadzamy rywalizacje na korcie tenisowym (często o zmniejszonym rozmiarze), dzięki czemu, już od wczesnych etapów nauczania uczymy dzieci prawidłowej pracy na nogach oraz taktyki rozgrywania meczów tenisowych.
Dajemy dzieciom (bez względu na wiek) możliwość uczestnictwa w amatorskich turniejach tenisowych (cztery w każdym roku szkolnym). To nieodzowny element całego programu, często pomijany przez kluby w naszym kraju.
Urozmaicamy zajęcia o dużą ilość tenisowo-ogólnorozwojowych ćwiczeń, tak by, szczególnie w grupach najmłodszych, tenis kojarzył się dzieciom przede wszystkim z dobrą zabawą.